NetApplications
kompaniyasi shaxsiy komputerlar va mobil qurilmalar uchun brauzerlar
bozorining navbatdagi hisobotini taqdim etdi. Unga muvofiq, iyul oyida
Firefox va Safari o‘z mavqeini mustahkamlagan bo‘lsa, boshqa
brauzerlarning ulushi, aksincha, pasayib ketgan.
Google
Chromening bozor ulushi 19,08 foizdan 18,88 foizga kamaygan.
Veb-sharhlovchilar orasida Microsoft Internet Explorer hamon
yetakchilikni saqlab turibdi. Ammo u pog‘onama-pog‘ona tushib borapti:
iyulda IE ulushi 54,02 foizdan 53,93 foizgacha pasaydi.
Mozilla
Firefoxga ishonuvchilar ko‘payib borayotganini raqamlar ham isbotlaydi:
veb-brauzerlar umumiy reytingida ikkinchi o‘rinni band etgan bu
brauzerning ulushi hozirgi kunda 20,16 foizga yetdi. To‘rtinchi o‘rinda
borayotgan Safari yana 0,2 foizga o‘sib 4,93 foizlik ulushga ega bo‘ldi.
Yetakchi brauzerlar orasida eng "kamtari" — Opera (1,6 foiz).
Mobil
brauzerlar bozorining 66,2 foizini Safari Mobile o‘z nazorati ostida
saqlab turibdi. Peshqadamga asosiy raqobatchilar Android (19,4 foiz) va
Opera Mini (9,3 foiz).
Strategy
Analytics kompaniyasi prognozlariga ko‘ra, jahon iqtisodiyoti
muammolardan qutula olmayotgan bo‘lsa-da, dunyo maishiy elektronika
ishlab chiqaruvchilarining daromadlari joriy yil oxiriga borib 5 foizga
oshib 790 milliardga yetishi mumkin. Yuqori o‘sishni smartfonlar,
planshetlar va ixcham shaxsiy komputerlar ishlab chiqaruvchilar
ta'minlaydi.
Mintaqalar
orasida Shimoliy Amerika va Osiyo-Tinch okeani zonasi 5 va 7 foizlik
o‘sish bilan yetakchilik qilishi kutilapti. Yevrozonadagi inqirozlarning
jiddiy ta'siri o‘arbiy Yevropadagi savdolarda namoyon bo‘ladi.
2012
yilgi domen savdolaridagi eng past ko‘rsatkichlar iyul oyida qayd
etildi. Chunonchi, iyulda eng qimmatga sotilgan Metal.com (140 ming
dollar) yilning TOP-100ligida 16-o‘rindan joy oldi. Shuningdek, iyul
oyida yana ikkita domen zo‘r-bazo‘r 100 ming dollardan yuqori baholandi:
YG.com (125 ming dollar) va CricketScore.com (118 ming dollar).
TOP-15dan,
shuningdek, 90 mingdan 40,5 ming dollargacha baholangan Mizu.com,
ElectricCompany.com, ChargePoint.com, JustWink.com, Jolla.com,
Addictions.com, Expecting.com, Stratford.com, Circumcision.com,
Trash.com, Emar.com, PDC.com singari domenlar joy olgan.
Apple
kompaniyasi Mountain Lionni o‘z tarixidagi eng muvaffaqiyatli loyiha
dea e'tirof etdi. Mountain Lion amaliyot tizimi chiqarilganidan boshlab 4
kun davomida 3 mln. marotaba yuklab olingan. Bu bilan kompaniya
o‘zining o‘tgan yilgi X 10.7 Lion amaliyot tizimi rekordini ham
yangiladi.
Nokia
kompaniyasini u yoki bu kompaniya sotib olarmish qabilidagi ovozalar
ko‘payib borapti. Masalan, yaqinda internetda Xitoyning Lenovo
kompaniyasi fin mobil ishlab chiqaruvchisiga xaridor bo‘layotganligi
haqidagi xabar yashin tezligida tarqab ketdi. Shundan so‘ng Nokia
aksiyalari oz emas ko‘p emas naq 17 foizga qimmatlashdi. Biroq Lenovo
rasmiylari bu xabar asossiz ekanligini o‘z bayonnotlarida bildirishgan.
Janubiy korealik olimlar kelajakdagi egiluvchan qurilmalar uchun elastik batarea ishlab chiqishdi.
Shu
tobgacha mobil qurilmalar uchun shaffof batarea va ekranlar
chiqarilgan, ammo egiluvchan qurilmalar ommalashmayotgan edi. Buning
yechimini esa Korea fan va texnologiyalar instituti (KAIST) professori
Ken Chje Li boshchiligidagi olimlar topishdi. Ular tomonidan yaratilgan
yupqa litiy-ionli akkumulator hatto bukilgan holatida ham elektr
kuchlanishini saqlab qoladi.
General
Sentiment tadqiqotlar kompaniyasi ijtimoiy tarmoqlarda eng ko‘p
muhokamaga sabab bo‘lgan brendlarning choraklik hisobotini tayyorladi.
Aprel-iyun yakuniga ko‘ra, ijtimoiy tarmoqlarda brendi 756,6 mln.
dollarga baholangan Google birinchi, 594,3 mln. qiymatga teng deb
topilgan Apple ikkinchi bo‘ldi.
Uchinchi
o‘rinda Microsoft ($356,4 mln.), to‘rtinchi. Amazon.com ($331,3 mln.)
va Hewlett-Packard ($258,2 mln.) beshinchi o‘rinda keltirilgan.
Parks
Associates kompaniyasi xabar berishicha, 2012 yil oxiriga borib
LTE-tarmoqlardan foydalanuvchilar soni dunyoda 50 mln. kishiga yetadi va
ularning yarmidan ko‘pini osiyoliklar tashkil etadi. To‘rtinchi avlod
abonentlari soni 2011 yil oxirida 9 mln.ta edi.
"Osiyo-Tinch
okeani mintaqasidagi 15ta operator LTE-servislar uchun shartnomalar
tuzishni boshlab yuborgan, — deydi Parks Associates rahbari Garri Vong. —
Eng e'tiborli, jihati esa ular taklif etayotgan narxlarning
hammabopligidir".
Ayni
paytda 43 mamlakatdagi 83ta operator LTE-tarmog‘ini ishlatmoqda.
Amerikaning Verizon, Janubiy Koreaning SK Telecom va Yaponiyaning NTT
Docomo operatorlari eng yirik abonentlar bazasiga ega.
Firibgarlar "Olimpiadasi"
London
olimpiadasi bilan bog‘liq veb-saytlarning 80 foizi(!) firibgarlarga
tegishli. Zscaler kompaniyasining o‘rganishlari ana shunday xavotirli
natijani yuzaga chiqardi.
Albatta,
har qanaqangi yirik tadbirda, u futbol bo‘yicha Jahon yoki Yevropa
chempionati bo‘ladimi, olimpiada o‘yinlarimi — firibgarlarning oshig‘i
olchi. O‘yinlarga chiptalarning qo‘lga chiqib ketishi-ku mayli,
yulg‘ichlarga "mahoratlari"ni namoyish etishda hech bir vosita
internetchalik ish bermaydi.
Ana
shunday zararli saytlar xususiyatiga ko‘ra uch turga ajratiladi va ular
foydalanuvchilarni jalb etishda o‘xshash usullardan foydalanadi.
Birinchi
toifa. Bu toifa saytlarga legitim resurslar nomini terishdagi
xatoliklar sabab kirib qolishingiz hech gap emas. Masalan, aksariyat
saytlar nbcolympics.com nomi ostida panoh topgan. Oddiygina yechim: bu
domenlar juda arzon, xostingi esa mutlaqo bepul bo‘lishi mumkin, ommaviy
qiziqish ortidan keladigan reklamalar oqimi esa anchagina salmoqqa ega.
Ikkinchi
toifa. Eng ommalashgan so‘rov so‘zlarini qurol qilib olgan saytlar ham
shu g‘oyaga asoslangan. Bu saytlar nafaqat olimpiya o‘yinlari kontenti
(aksariyat hollarda o‘g‘irlangan) va kalit so‘zlar ro‘yxati bilan,
shuningdek, reklama bilan to‘lib-toshgan.
Uchinchi
toifa. Bu toifa saytlari komputer foydalanuvchilariga juda arzon
narxlarda "jonli" olimpiada translyatsiyasini taklif etmoqda. Besh-o‘n
dollarga tavakkal qilish qimmatga tushishi aniq. Buning ustiga bu
saytlarda o‘rnatish uchun maxsus dasturlar taklif etilaptiki, ularni
ishga tushirish har qanday oqibatlarga olib kelishi mumkin. manba:xabar.uz
|